El
propòsit de les empreses és generar clients, són ells els que generen la seva
condició de possibilitat, de fet, son ells qui les defineixen en cada acte d’adquisició
d’un determinat servei o producte.
Son
ells - els clients - qui, al adquirir-los, converteixen les “coses” en mercaderies,
en quelcom que es portador d’alguna utilitat/valor per a ells; no compren “coses”,
sinó el que aquestes fan per a ells, els problemes que els hi resolen.
Les
empreses no són ni les seves missions ni les seves visions, sinó les necessitats
que cobreixen. El que són només admet una definició des de l’exterior.
Si això és cert, existeixen dues ocupacions
fonamentals en la empresa:, el màrqueting i la innovació
El màrqueting
ha de treballar dur per a que l’acte de venda no suposi cap esforç, es a dir,
per a que els clients comprin els productes i serveis perquè aquests es venen
per sí mateixos. La innovació per donar més utilitat i noves satisfaccions als
clients. Màrqueting I innovació, o van de la ma o no van.
Així
doncs, només en resta esbrinar: Qui és el client? On està el client? Què és el
que compra el client? Quines necessitats te sense resoldre o mal resoltes?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada